2014. április 18., péntek

Csináld magad: Monogramos palack üvegmarással

Ma bemutatom, hogyan készíthetünk egyedi ajándékot az üvegmarás segítségével.


Amire szükséged lesz:
1. Bármilyen üveg: pohár, palack, tányér...
2. Üveg marató krém - én Armour Etch márkájút használtam, ami néha elérhető Vaterán, vagy külföldről rendelhető kb 10 USD-ért. Itthon a scrapbolt.hu-tól lehet egész üvegmarató készletet venni kb 10000 Forintért, ami tartalmaz a krémen kívül mindent, amire szükséged lehet.
3. Öntapadós stencil anyag - bármilyen matricaanyag, vinyl megfelel
4. Transzferpapír
5. Egy régi, rossz ecset
6. Egy spatula, ami helyett én végül egy bankkártya alakú törzsvásárlói kártyát használtam


1. Első lépésben kivágom a stencilanyagból a formát. Lehet előre vágott stencileket is kapni, vagy mintalyukasztóval és vágógéppel (ügyesebbek akár művészkéssel is) is kivághatóak a sablonok. Csíkos mintát készíthetünk, ha a marás előtt Washi dekortapasszal könnyen visszaszedhető csíkokat ragaszthatunk az üvegre.


2. Ez a lépés elhagyható viszont a stencil felvitelét nagyon megkönnyíti, ha transzferanyagot használunk. Ilyen transzferanyaggal viszik fel a kirakatokra is a feliratokat.


3. Ezután felragasztjuk a sablont az üvegre. Ha buborékok keletkeznek az anyag és az üveg között akkor azt egy spatulával, vagy bankkártyával kilapítjuk. 


4. Eltávolítva a transzferanyagot, láthatóvá válik a mintánk.


5. Ecsettel egyenletesen felvisszük az üvegmaró pasztát a mintára.


 6. Öt perc várakozás után lemoshatjuk a pasztát. Szárazva törölve, a sablont eltávolítva előbújik az eredmény. Az egész művelet a várakozással együtt nem tartott tovább negyed óránál, és egy egyedi, a monogrammal teljesen személyre szabott ajándékot készíthettem.

Ha szeretnél egyedi ajándékot adni például egy esküvőre, de nem szeretnél magad bajlódni vele, akkor szívesen elkészítem neked a választott üvegre, a választott monogrammal vagy felirattal. Írj ímélt, vagy nézz körül a családi Meska boltunkban:


5 megjegyzés:

  1. Hol lehet ilyen marópasztát kapni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Angel!
      Már láttam párszor Vaterán, de most sajnos én sem találtam hazai beszerzési forrást. Ha szóba jöhet külföld is, akkor az alábbi angliai oldalakra bukkantam:
      Amazon: http://tinyurl.hu/WqXe/
      Fred Aldous: http://tinyurl.hu/BnTl/
      eBay: http://tinyurl.hu/Xniq/
      Szerintem Angliából vagy Németországból érdemes rendelni, mert nincs vám és kisebb a postaköltség is. A legkisebb kiszerelés is bőven elég (3oz // 85g), mert vékony rétegben is működik.

      Törlés
    2. Szia!
      Köszönöm szépen. Akkor megpróbálom majd valamelyiket! :)

      Törlés
    3. Szia Angel!
      Ha még nem sikerült szerezned, most lehet kapni üvegmarató krémet a scrapboltban:
      http://www.scrapbolt.hu/product_info.php/products_id/18712
      Remélem megkapod az üzenetet :)

      Törlés
    4. :D Mire elolvastam, megint nincs, de úgy néz ki lesz máshonnan.

      Törlés

Szólj hozzá!