2014. április 19., szombat

Húsvéti répatorta

Pár hete rendeltem a Tchibo-tól 4 darab húsvéti kiszúrót (a Tchibo-nál kávét is lehet kapni?!). Csak átvételkor vettem észre, hogy ezek olyan nagyok, hogy minitorta-formának is tökéletesek.
Húsvét lévén természetesen répatortát készítettem. A receptet 6 különböző nosalty receptből, a húgom online supportjával dobtam össze. Ennek ellenére leírom a hozzávalókat, hátha valaki mégis az enyémet szeretné követni:

Hozzávalók:
- 25 dkg cukor
- 30 dkg liszt
- 30 dk reszelt sárgarépa
- 2 tk sütőpor
- 1,5 deci olaj
- 3 tojás
- 1 zacskó vanillincukor
- 1 késhegynyi szódabikarbóna
- 1 csipet só
- ízlés szerint karácsonyi mézeskalácshoz is illő ízek: fahéj, szerecsendió, citromlé, reszelt narancshéj...

Mindig azt mondom, hogy főzni mindenki tud, aki tud olvasni. Most én majdnem ezen a ponton csúsztam el. Összeöntöttem a cukrot és a lisztet mielőtt elolvastam volna, hogy előbb a cukrot ki kellett volna habosítani a tojások sárgájával és az olajjal és csak aztán hozzáadni a többi alkotóelemet. Hál' Istennek már annyi répatorta-iskola van, hogy könnyedén rá is találtam a mindent összekeverő típusra. 

A kész massza akkor jó, ha kissé folyós:


A masszát habzsák segítségével öntöttem a formák kb két harmadáig:


Gázsütőben 30 percig sütöttem kicsit magasabb, mint közepes hőfokon:


Hozzávalók a krémhez:
- 250 g mascarpone
- 50 g vaj
- 125 g porcukor
- ízlés szerint narancshéj, citromlé
- esetleg színezéshez ételfesték, díszítéshez tortadara


És az elkészült minitorták:


Jó étvágyat és boldog húsvétot mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!