2015. február 1., vasárnap

Tanuljunk valami újat! Január: Fürdőbomba készítés

Idén azt fogadtam meg az új évre, hogy minden hónapban kipróbálok és amennyire tudok, megtanulok valami újat. 
Hogy ne menjen el a kedvem rögtön az elején, januárra valami egyszerűt választottam. 
Imádok órákig a kádban ázni egy könyvvel a kezemben, de sajnos a víz önmagában kiszárítja a bőrt. Ha nem így lenne sem tudnék ellenállni a drogériák polcain roskadozó, rengetegféle fürdősónak és -olajnak. Kedvenceim a téli, limitált szériás termékek: fahéjas szilva-, sült alma-, és karamellás körte illattal, vagy a Lush kézzel készített golyói. Egy vagyont el lehet rájuk költeni. Így amikor a neten rátaláltam egy fürdőbomba receptjére, rögtön tudtam, hogy ezt nekem is ki kell próbálnom. Összeszedtem az alapanyagokat és családi workshop-ot szerveztem, mert társaságban még sokkal jobb alkotni.


Hozzávalók:

Ma már számtalan recept érhető el a neten, akár magyar nyelven is. Mi, nagy kedvencünk, a Kifli és levendula blog receptjét használtuk kiindulópontnak. Az alap mindig ugyanaz:

100 g szódabikarbóna (450 Ft/kg)
50 g citromsav (1200 Ft/kg)
50 g kukoricakeményítő (600 Ft/kg)
30 g olaj (mi többféle olajjal is kipróbáltuk: olívaolajjal, olvasztott shea vajjal, kakaóvajjal, argánolajjal és gránátalma mag olajjal is)

Az alapanyagok beszerezhetőek bármely bioboltban. Én a Dob utcában jártam.


Opcionális hozzávalók:

Az elkészült masszánkat illatosíthatjuk illóolajokkal, dúsíthatjuk virágszirmokkal, színezhetjük ételfestékkel, díszíthetjük cukorral, csokival... A lehetőségek száma tényleg végtelen.
Formázásra mi főleg a hobbiboltokban kapható műanyag formákat használtuk, de próbálkozhatunk bonbonos formákkal és muffin sütővel is. A kész gömböket használat, vagy ajándékcsomagolás előtt rizspapíron szárítjuk 4-5 napig. 


S most megosztom veletek a saját, szupertitkos receptjeinket:

LOVEender
100%-os bio levendulaolajjal és valódi levendulavirággal


I heart you
bolgár rózsaolajjal, szárított rózsaszirmokkal és cukorszívekkel


Food Experiment
holland kakaóval, bergamottolajjal és bronzszínű csokidarabokkal


Végül néhány csoportkép száradás közben:


1 megjegyzés:

Szólj hozzá!