2015. december 4., péntek

Csináld magad: Márvány gyurmából

A márvány-mánia folytatódik! A körömlakk után itt a gyurma!

A Pinteresten hemzsegnek a menőbbnél menőbb ötletek hogyan készítsünk ékszert vagy apróbb tárgyakat kiégethető gyurmából.

A klasszikus márvány-hatáshoz én fekete, szürke (illetve ezüst) és fehér gyurmából gyúrtam hosszú hengereket. Fehérből sokkal többet használtam, mint a sötétebb színből, mégis elnyeli a többi, szóval óvatosan az erősebb árnyalatokkal! A csíkokat egymásba csavartam majd gömböt gyúrtam és kilapítottam egy sodrófával (= boros üveggel). Nekem nem keveredett eléggé, ezért megismételtem a műveletet: újra hengert gyúrtam a golyómbólKész is a márványtésztánk, amiből süteményszaggatóval formákat vághatunk ki, formálhatunk belőle gyöngyöket vagy egy kis tálkát is.
Ezután jöhet a kiégetés! A Fimo gyurmát 110 °C-on kell 30 percig sütni. Az én sütőm gázos, és azt olvastam, hogy a legkisebb fokozat is 160 °C, ezért egy fakanállal kitámasztottam a sütő ajtaját. Persze lehet hogy praktikusabb beszerezni egy sütőhőmérőt. Amikor letelt az idő megijedtem, mert egy kicsit még puhának tűntek, de felesleges volt aggódnom, mert amint kihültek megmerevedtek a formák.

A beton óta szeretek kisérletezni az aranyfüsttel, és nem bírtam ki: néhány tárgyon most is alkalmaztam.
 
 



 
Ezek a kis háromszögek fülbevalónak készültek, de nekifutok majd még egyszer, hogy biztos legyen a kötés a fülbevalóalap és a gyurma között. Érdemes a szerelvényeket már sütés előtt a gyurmába nyomni, hogy előre kialakított helyük legyen.

 


 
A Fimonak van egy kőhatású márvány elnevezésű gyurmája is. Ha ezt használjuk nem is kell több színt összekeverni, de az eredmény is teljesen más lesz:



Végül pedig jöjjön egy csoportkép a boldog, márványhatású ékszerekről:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!